Εορταστικό Editorial

Ο γράφων

Του Ραξή Επιτρόπου MEng

Θα είχα να γράψω πολλά, αλλά δεν μπορώ να αποφασίσω αν ο εφιάλτης των τελευταίων ετών στη χώρα μας είναι Καφκικός ή Οργουελικός. Τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται – και τίποτα δεν φαίνεται αυτό που είναι, μόνο για αυτό είμαι απόλυτα σίγουρος:

  • ΑΡΙΣΤΕΡΑ = ΔΕΞΙΑ
  • ΟΧΙ = ΝΑΙ
  • ΘΑ ΣΑΣ ΣΚΙΣΟΥΜΕ = ΘΑ ΤΑ ΒΡΟΥΜΕ
  • ΛΕΦΤΑ ΥΠΆΡΧΟΥΝ (ΞΑΝΑ)
  • Δεν μας αρέσει, κλαίμε αλλά υπογράφουμε
  • Το πελατειακό κράτος είναι πιο ισχυρό από ποτέ και τα δυνατά μυαλά μας εξάγονται παγκοσμίως – η μόνη εξαγωγή από την οποία δεν έχουμε κανένα απολύτως κέρδος…

Δεν σας λέω κάτι που δεν ξέρετε θα μου πείτε… Για αυτό αυτή τη φορά θα αλλάξω θέμα, η ελληνική αλητεία έχει καταντήσει κάτι τόσο κοινότυπο και συνηθισμένο που κανείς σκεπτόμενος δεν ασχολείται πλέον σοβαρά! Να τι θα αναφέρουμε σήμερα λοιπόν:

Οι αρχές του Λας Βέγκας στις ΗΠΑ συνέλαβαν κάποια κυρία ονόματι Lakeisha N. Holloway, ετών 24, διότι, πολύ απλά, μία ωραία μέρα πήρε το αυτοκίνητο της και ξεκίνησε να παρασύρει όποιον έβλεπε μπροστά της, με αποτέλεσμα έναν νεκρό και πολλούς βαριά τραυματίες. Οι άνθρωποι που δέχθηκαν τις «περιποιήσεις»  της ξεπερνούν τους 30! Και τι έγινε; –  Θα ρωτήσει ο αδαής. Έχουμε σχέση εμείς; Ναι, έχουμε:

  1. Οτιδήποτε παρόμοιο σε θύματα και σχετικό με πυροβόλα όπλα θα είχε φτάσει στην άλλη άκρη του γαλαξία από τα συστημικά ΜΜΕ, θα το έκαναν ντοκιμαντέρ, ταινία κι ένας θεός ξέρει τι άλλο. Τα αυτοκίνητα όμως στηρίζουν τις εθνικές οικονομίες, τόσο από την αγορά & φορολόγηση τους όσο και από την αγορά καυσίμων, ανταλλακτικών κτλ. Οπότε τα αυτοκίνητα είναι «καλά». Επίσης, δεν χρησιμοποιούνται σε εξεγέρσεις, ενώ σε αυτά στηρίζονται πολλά αντιλαϊκά (φορολογικά) μέτρα. Ποιος θα τολμήσει να τα κατηγορήσει; Φταίει η ψυχοπαθής κυρία και όχι το αυτοκίνητο, θα μου πείτε. Σωστά, αντίστοιχα όμως, φταίνε οι τρομοκράτες και όχι τα τυφέκια εφόδου…
  2. Ας αναλογιστούμε, υποθετικά μιλώντας, πως μετά από ένα τέτοιο (και πολλά ανάλογα) περιστατικό οι Αμερικανοί νομοθετούν τα εξής:
    1. Τα αυτοκίνητα είναι εν δυνάμει επικίνδυνα – η άδεια κατοχής τους θα δίνεται μετά από έλεγχο σε ψυχίατρο ή νευρολόγο, και μόνο μετά από μακρά καθυστέρηση από το τμήμα ασφαλείας της περιοχής.
    2. Τα αυτοκίνητα με ρεζερβουάρ καυσίμου για ακτίνα δράσης μέχρι 50Km θα ονομάζονται «κυνηγετικά» και θα μπορούν να τα αγοράσουν όλοι οι νομοταγείς, κατόπιν του προαναφερθέντος ελέγχου. Σε αυτά θα τοποθετείται και κόφτης τελικής ταχύτητας, και δεν θα επιτρέπει πιο γρήγορη κίνηση από τα 65Km/h. O κόφτης αυτός θα ονομάζεται «περιοριστής 3 φυσιγγίων».
    3. Τα αυτοκίνητα με ρεζερβουάρ για ακτίνα δράσης πάνω από 50Km θα ονομάζονται «πολεμικού τύπου» και θα τα αγοράζουν μόνο πολιτικοί, δικαστές (και όσοι ασκούν αντίστοιχα λειτουργήματα), αστυνομικοί και διακεκριμένοι δημοσιογράφοι. Επίσης θα μπορούν να τα αγοράζουν και να τα οδηγούν (κατ εξαίρεση) και οδηγοί αγώνων, μόνο αυτοί όμως που αποδεικνύουν ότι τρέχουν φέτος σε κάποιο πρωτάθλημα ταχύτητας – αυτοί θα ονομάζονται «σκοπευτές».
    4. Το GPS θα απαγορευτεί, αφού πρώτα θα μετονομαστεί σε «διόπτρα».
    5. Τα αυτοκίνητα θα πρέπει να παρκάρουν και να αποθηκεύονται πάντα άδεια, χωρίς βενζίνη, για να μην τα κλέψει κανένα παιδί με απρόβλεπτες συνέπειες!

Τα παραπάνω σας φαίνονται τρελά, παράξενα, αδύνατα; Κι όμως, αυτό ακριβώς το νομοθετικό πλαίσιο περιβάλλει την οπλοκατοχή στη χώρα μας… Καλές γιορτές σε όλους!

Σχόλια

Σχόλια


Comments

Εορταστικό Editorial — Χωρίς σχόλια

  1. Για τα θέματα που αφορούν την οπλοκατοχή/οπλοχρησία δεν μπορώ να παρά να σας βγάλω το καπέλο (αν είχα). Αλλά για τα θέματα πολιτικής σας πιάνω λιγάκι αδιάβαστο.
    Βάσει ποιών δεδομένων θεωρείτε οτι υπάρχει Ελλην πατριώτης στην βουλή?
    Και πώς θα μπορούσε να υπάρχει την στιγμή που μπαίνουν μόνο οι προσκυνημένοι και με ένα τελείως αδιαφανές εκλογικό σύστημα βγαίνουν κάποια εκλογικά αποτελέσματα?
    Αυτό φυσικά δεν σημαίνει οτι δεν υπάρχει κάποιος(οι) πολιτικός φιλόπατρης, απλά δεν μπορεί να μπεί στην βουλή διότι το ίδιο το σύστημα που καθορίζει την τύχη της χώρας δεν τον αφήνει να μαθευτεί. Και ο κόσμος της τηλεόρασης δεν ενδιαφέρεται να μάθει. Ετσι πολύ απλά δεν μπορεί κάποιος φιλόπατρης να γίνει γνωστός.
    Οπότε το μόνο που μένει είναι η «εκλογή» των αντιπροσόπων που προτείνει το ίδιο το σύστημα.

  2. Χε χε χε, πού αναφέραμε πως θεωρούμε «οτι υπάρχει Ελλην πατριώτης στην βουλή?»

  3. Σαφέστατα και δεν υπάρχει κάποια αναφορά, αλλά ο περισσότερος κόσμος που βλέπω, ακούω, συνομιλώ, είχε την άποψη ότι θα έβγαινε πατριωτική κυβέρνηση και θα σκίσει τα μνημόνια και θα πάρει ο τόπος ανάσα. Τουλάχιστον αυτό περίμεναν απο την νέα κυβέρνηση. Οταν τους λέω οτι δεν υπάρχει Ελλην πατριώτης στην βουλή, δεν δείχνουν να το καταλαβαίνουν.
    Και δυστυχώς η χώρα «κυβερνάται» απο 300 κατσαπλιάδες.

    • Γειά σας και χαρά σας.

      Δεν πρόκειται να αλλάξει το σύστημα στην Ελλάδα. Ίσως να γίνει κάποια στιγμή ελαστικότερος ο νόμος για τα κυνήγια, αλλά για τα πιστόλια δύσκολα να αλλάξει.

      Φταίμε όμως και εμείς γιατί όταν κάθε χρόνο έχουμε 10 νεκρούς στον κυνηγότοπο τι θα μπορούμε να περιμένουμε; Εδώ κοιτάζει το κράτος να μας κόψει προνόμια κι εμείς μόνοι μας βγάζουμε τα μάτια μας. Είμαστε ανώριμοι με τα όπλα, θεωρούμε το όπλο παιχνίδι. Και δεν αφήνουμε ευκαιρία να το δείξουμε. Πρωτοχρονιά βράδυ βγείτε στο μπαλκόνι και ακούστε. Οι μπαλωθιές σε κατοικημένη περιοχή απαγορεύονται νομίζω. Είναι ή όχι παραβίαση του νόμου αυτό; Πόσες φορές έχετε ακούσει σε Κρητικούς γάμους να σκοτώνεται κόσμος από μπαλωθιές;

      Μπορούμε να περιμένουμε παραχωρήσεις και δικαιώματα στην οπλοκατοχή όταν δεν είμαστε σοβαροι με τα όπλα;

      • Συμφωνούμε αλλά και διαφωνούμε με τα λεγόμενα σας:
        1. Το αν θα αλλάξει κάποια στιγμή το σύστημα στην Ελλάδα είναι άγνωστο, και εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από μας. Καλό είναι να μην προτρέχουμε…
        2. Για την συντριπτική πλειοψηφία των νεκρών στον κυνηγότοπο φταίνε από τη μία οι νυχτερινοί λαθροθήρες που δεν βλέπουν μπροστά τους, κι από την άλλη το κράτος που αντί να επιβάλλει τα ραβδωτά (κυνηγετικά περίστροφα, έστω) στο αγριογούρουνο, επιτρέπει τη χρήση των ακατάλληλων, φονικότατων – και με διασπορά – δραμιών. Λογικό είναι μετά ο άπειρος / φοβισμένος / θερμοκέφαλος να σκεφτεί «κουνιέται ο θάμνος, διασπορά έχω, θα ρίξω, όλο και κάτι θα πιάσω…».
        3. Δεν είμαστε καθόλου ανώριμοι με τα όπλα: Έχουμε δεκάδες σκοπευτήρια και προπονούμαστε συχνά και στην Ελλάδα. Όχι όλοι βέβαια… Και στατιστικά αν το πάρουμε όμως, έχουμε μεν νεκρούς, αλλά είμαστε και 10.000.000… Όλο και κάποιος – στατιστικά πάντα – θα ατυχήσει! Ο στόχος βέβαια είναι οι νεκροί να φτάσουν στο 0. Αλλά αυτό θα γίνει με σοβαρότερη οπλοχρησία, η οποία θα προέλθει κατά 50% από εμάς και κατά 50% από μια ολική αναδιαμόρφωση του απολύτως απαράδεκτου, οπισθοδρομικού κι επικίνδυνου νομοθετικού πλαισίου που περιβάλλει τους Έλληνες οπλοκατόχους.
        4. Το παράδειγμα της Κρήτης είναι μοναδικό, δεν αντικατοπτρίζει την γενικότερη κατάσταση και για αυτό δεν το χρησιμοποιούμε. Έχουμε όμως (υπερ)αναλύσει το τι το δημιούργησε, καθώς έχει βαθιές ιστορικές ρίζες – σχετικό άρθρο εδω:
        http://www.amynastospiti.gr/ti-ginetai-stin-kriti/
        Εν ολίγοις, η Κρήτη έγινε εν τέλει παράδειγμα προς αποφυγή, όχι λόγω της οπλοφορίας της, αλλά λόγω του αφοπλισμού της σε ιστορικές στιγμές!
        5. Οι ανόητοι θερμοκέφαλοι με τις μπαλωθιές απαντώνται σε όλη την Ελλάδα, βγάζουν κακό όνομα για όλους και πρέπει να τιμωρηθούν και να σταματήσουν, αλλά πρακτικά είναι σαν τους ερασιτέχνες «κοντράκηδες» των προηγούμενων ετών στα αυτοκίνητα: Γραφικοί και ελάχιστοι, όσο κι επικίνδυνοι… Φυσικά και για αυτούς έχουμε κάνει ειδικό αφιέρωμα…
        http://www.amynastospiti.gr/xristoygenniatikh-istoria/
        Όπως αναφέρεται και στο άρθρο, οι μπαλωθιές είναι πανεύκολο να σταματήσουν – και είμαστε ΟΛΟΙ υπεύθυνοι για αυτό.

        Συμπερασματικά λοιπόν, ναι, με ένα σοβαρότερο κράτος και απειροελάχιστες αλλαγές στη συμπεριφορά μας, «Μπορούμε να περιμένουμε παραχωρήσεις και δικαιώματα στην οπλοκατοχή»…

        • Ότι όπλο και να χειρίζεται κάποιος είτε λειόκαννο είτε με ραβδώσεις η νοοτροπία είναι μία. Θέλει προσοχή. Και οι Έλληνες δεν προσέχουμε. Είμαστε επιπόλαιοι με τα όπλα.

          Ποιοί προπονούμαστε συχνά; Και δεν τους βλέπω κι εγώ; Ούτε ένας κυνηγός δεν υπάρχει που να πηγαίνει σκοπευτήριο. Κι αυτοί που πάνε σκοπευτήριο δεν πάνε για κυνήγι. Το σιχαίνονται οι περισσότεροι. Πάρε παράδειγμα κυνηγοί είναι 350.000 στην Ελλάδα. Ζήτημα οι σκοπευτές στα σκοπευτήρια όλης της χώρας να είναι 1800 ενεργοί. Άσε όμως τους κυνηγούς. Πάρε παράδειγμα τα μαγαζιά που πουλάνε όπλα. Μαζί με τα όπλα έχουν τα φυσίγγια μαζί δίπλα δίπλα. Ο νόμος δεν λέει ότι τα πυρομαχικά πρέπει να είναι χώρια από τα πυροβόλα;

          Το παράδειγμα στην Κρήτη γίνεται και στην Β Ελλάδα κε Επιτρόπου… Εδώ… Στα χωριά. Καβάλα, Κομοτηνή, Ξάνθη… Ναι είναι μόδα από την μεγαλόνησο αλλά γίνεται και δω. Γιατί βλέπουν από την Κρήτη που τα κάνουν οι κρητικοί και τα κάνουν κι οι δικοί μας. Γιατί ο Έλληνας θέλει να μοίασει τον άλλον Έλληνα.

          • Θα τα πάρω ένα ένα, γιατί οι αναγνώστες μας πρέπει να ενημερώνονται και όχι να αποπροσανατολίζονται:

            1) Το να χαρακτηρίσουμε τους Έλληνες γενικώς απρόσεκτους ή επιπόλαιους με τα όπλα είναι το ίδιο κοντόφθαλμο, ρατσιστικό, ανόητο και επιπόλαιο με το να τους χαρακτηρίσουμε – απλά και ξερά – προσεκτικούς.

            2) Απίστευτα ανακριβές σχόλιο: «Ούτε ένας κυνηγός δεν υπάρχει που να πηγαίνει σκοπευτήριο. Κι αυτοί που πάνε σκοπευτήριο δεν πάνε για κυνήγι. Το σιχαίνονται οι περισσότεροι.» Στο σκοπευτήριο της Κομοτηνής (και της Καβάλας) που επισκεπτόμαστε πάνω από το 90% των σκοπευτών είναι και φανατικοί κυνηγοί. Είτε προπονούνται στο σκητ, το τραπ, το σπόρτινγκ είναι ΚΑΙ κυνηγοί. Οι περισσότεροι δε δηλώνουν πρώτα κυνηγοί και μετά σκοπευτές. Επίσης πολλοί κυνηγοί λατρεύουν το σκοπευτήριο αλλά έχουν πάει μόνο 2-3 φορές λόγω κόστους – προτιμούν να ξοδευτούν στο ένα από τα 2…

            3) Μόνο 1800 ενεργοί σκοπευτές στην Ελλάδα; Πώς καταλήξαμε σε αυτό το νούμερο; Ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα. Εκτός αν εννοείτε ενεργό σκοπευτή κάποιον που ξοδεύει πάνω από 1000 ευρώ το χρόνο σε φυσίγγια… Αν δεχθούμε όμως κάτι τέτοιο βλέπουμε τον κόσμο μέσα από παραμορφωτικό φακό.

            4) Τα μαγαζιά κατά κανόνα έχουν συναγερμό, κάγκελα και, εν γένει κλειδώνουν τα όπλα σε ειδικές βιτρίνες ή σε οπλοβαστό – πάντα ξεχωριστά από τα φυσίγγια, ακόμα κι αν είναι στον «ίδιο χώρο». Μαγαζί που σου δίνει όπλο ή φυσίγγια χωρίς επίβλεψη δεν έχουμε συναντήσει σε Κομοτηνή, Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Δεν θέλω να ακούσω πως «ο τάδε παρακμιακός είναι αλλιώς» γιατί απλά θα επιβεβαιώσουμε τον κανόνα.

            5) Ουδεμία σχέση η Κρήτη (με το διαδεδομένο λαθρεμπόριο, τη νόμιμη και παράνομη κατοχή πιστολιών, τα πολεμικά τυφέκια) με τη Β. Ελλάδα. Βορειοελλαδίτες είμαστε, πάμε κι από Κρήτη, καμία σχέση απολύτως. Ναι, παρανομίες παντού, αλλά τα ποσοστά απέχουν παρασάγγας! Και στη γειτονιά μου έχει πάνω από 5 χρόνια να ακουστεί μπαλωθιά – φρόντισα για αυτό…

            6) Ο Έλληνας μπορεί να μοιάσει και στον «καλό» συμπατριώτη του, όχι απαραίτητα στον κακό.

            Ραξής Επιτρόπου MEng

  4. Μπορεί οι κρητικοί έχουν σαν έθιμο να πυροβολούν στον αέρα, αλλά πολύ περισσότερος κόσμος έχει σαν συνήθεια να ομιλεί στο κινητό και να οδηγεί και να μην βλέπει τι γίνεται γύρω του. Αλλά δεν βλέπω και κανέναν να κάνει παράπονα γι’αυτό.

    • Μα βεβαίως, το κινητό και η οδήγηση δεν περιέχουν όπλα, οπότε δεν μπορεί να είναι κάτι κακό…

  5. Και κάτι τελευταίο που ξέχασα να αναφέρω. Αν ο νομοθέτης/κράτος ήθελε να μειώσει τα ατυχήματα στο κυνήγι, θα επέτρεπε τουλάχιστον την χρήση σκοπευτικών βοηθημάτων (βλέπε διόπτρα) που θα μπορούσε ακόμα και να μηδενίσει τις ανθρώπινες απώλειες. Αλλά απο κοματικά βολεμένους ανθρώπους μην περιμένετε να δείτε άσπρη μέρα.

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *