Φιλμ εναντίον Πραγματικότητας

by Edward Dalmulder

Συχνά πυκνά οι πιο θερμοκέφαλοι μεταξύ μας επηρεάζονται σημαντικά βλέποντας κάποιο βίντεο ή φιλμάκι μικρού μήκους που σχετίζεται με τις πολεμικές τέχνες – με αποτέλεσμα να απομακρύνονται έτη φωτός από την πραγματικότητα. Κάτι τέτοιο μπορεί να αποδειχθεί από επικίνδυνο έως μοιραίο σε μια συμπλοκή.

Για να γίνουμε πιο κατανοητοί παραθέτουμε το παρακάτω – συμπαθητικό και εύπεπτο – φιλμ για περαιτέρω ανάλυση:

Έχουμε και λέμε λοιπόν:

  • Στο φιλμ ο ήρωας βλέπει μια παρέα, μάλλον συμμορία, να παρενοχλεί μια κοπέλα. Τι κάνει: Αρχίζει να περπατά κατά πάνω τους. Τι έπρεπε να κάνει: Να τηλεφωνήσει άμεσα στο 100 και στη συνέχεια να βάλει τις φωνές, ενημερώνοντας τους πως έρχεται η αστυνομία. Φυσικά αν έχει βρει κάλυψη από τυχόν πυρά, τη χρησιμοποιεί.
  • Σε δεύτερη φάση ο πρωταγωνιστής βγαίνει από τον κεντρικό δρόμο και μπαίνει στο πιο έρημο στενό. Έπρεπε να παραμείνει ορατός στον κεντρικό δρόμο, ή να βρει πρώτα μια κάποια συνοδεία πριν μπει στο στόμα του λύκου. Η γνωστοποίηση της κατάστασης στους περαστικούς είναι απαραίτητη – μέσα στο στενό αυτό είναι αδύνατο.
  • Στο βίντεο ο «καλός» δεν μιλά στους «κακούς» για να εξηγήσει, να προειδοποιήσει, να αποκλιμακώσει το επεισόδιο. Αυτό μπορούν να το χρησιμοποιήσουν εναντίον του, αν τα πράγματα φτάσουν στο δικαστήριο!
  • Στο 99% των περιπτώσεων το «σύστημα» που μαθαίνουμε σε μια σχολή πολεμικών τεχνών έχει να κάνει με μάχη του τύπου «ένας εναντίον ενός». Αν υποθέσουμε ότι εδώ έχουμε έναν πραγματικό master του Αϊκίντο θα μπορούσαμε να μιλάμε και για αντιμετώπιση 2 ή σε extreme περιπτώσεις 3 αντιπάλων. Όταν κάποιος τα βάζει με μια… διμοιρία, ή ανόητος είναι, ή παγκόσμιο φαινόμενο. Και πάλι θα έπρεπε να αποκλιμακώσει την κατάσταση αντί να εμπλακεί τόσο γρήγορα και άμεσα.
  • Κατά τη διάρκεια της συμπλοκής ο καλός αφήνει αρκετούς αντιπάλους ελαφρά τραυματισμένους στο έδαφος ή σε κάποιο στήριγμα. Σε πραγματικές συνθήκες, όταν ένας τα βάζει με πολλούς (και μάλιστα ορισμένοι από αυτούς είναι ένοπλοι) όποιος πέφτει δεν πρέπει να ξανασηκώνεται – ο νοών νοείτο…
  • Ένα πολύ βασικό λάθος που κάνει ο ήρωας είναι πως θεωρεί την κοπέλα (που δέχεται την παρενόχληση) αθώο θύμα. Οι περισσότερες ταινίες πατούν πάνω σε αυτό το απλοϊκό μοτίβο. Η κυρία μπορεί κάλλιστα να είναι μέλος της παρέας / συμμορίας και να δέχεται κάποια κακόγουστη πλάκα ή καψόνι! Φανταστείτε την εξέλιξη στο δικαστήριο, όταν ο master των πολεμικών τεχνών θα εξηγεί πώς τσάκισε στο ξύλο μια παρέα που έκανε πλάκα. Ακόμα χειρότερα, τα πράγματα μπορεί να έχουν μοιραία εξέλιξη όταν την ώρα της συμπλοκής ο ήρωας γυρνά την πλάτη του στο «αθώο θύμα».

Σχόλια

Σχόλια


Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *