Φυσίγγια Lambro Biturbo Steel Magnum 36

By Raxis

Του Ραξή Επιτρόπου MEng

Εισαγωγή

  • Κατόπιν αρκετών αναφορών στα συγκεκριμένα φυσίγγια από αναγνώστες (προφανώς κυνηγούς υδροβίων), μας ζητήθηκε τεστ γραπτώς και προφορικώς. Πήραμε λοιπόν την απόφαση και αγοράστηκε 1 κουτί Lambro Biturbo Steel Magnum 36, με (ατσάλινα φυσικά) σκάγια No 0, ονομαστικής διαμέτρου 3,9mm.
  • Τα φυσίγγια με ατσάλινα σκάγια δεν μας αρέσουν γενικώς, αλλά με τη νέα νομοθεσία πρέπει να τα συνηθίσουμε… Ούτε οι γομώσεις κάτω από τα 38 γραμμάρια μας αρέσουν σε αυτά (το γιατί το γράψαμε αναλυτικά ΕΔΩ), αλλά αυτή είναι η πρώτη σοβαρή ελληνική προσπάθεια στο χώρο και αποφασίσαμε να μπούμε στα βαθιά – όπως μας ζητήθηκε και από τους αναγνώστες βεβαίως…
  • Από τα φυσίγγια της Lambro έχουμε άριστες εντυπώσεις για πολλά χρόνια τώρα: Μας συντροφεύουν (μαζί με αρκετά άλλα επίλεκτα) τόσο στο σκοπευτήριο, όσο και στο κυνήγι με πολύ καλά αποτελέσματα. Σχετικά πρόσφατα αναρτήσαμε και τη δοκιμή ενός από αυτά – διαβάστε σχετικά ΕΔΩ. Αξίζει να αναφερθεί πως η συγκεκριμένη εταιρεία έχει και τη διεθνή πιστοποίηση CIP, που αν μη τι άλλο είναι μια επιπλέον ένδειξη ποιότητας και ασφάλειας των προϊόντων της…
  • Επιλέξαμε να δοκιμάσουμε τα σκάγια νούμερο 0, πρώτον γιατί είμαστε καθαρά της «σχολής των χοντρών σκαγιών» (για την ανάλυση διαβάστε ΕΔΩ), αλλά και για να εξασφαλίσουμε διάτρηση σε όλες τις καιρικές συνθήκες και λογικές αποστάσεις από το ατσάλι, το οποίο πάσχει σοβαρά σε αυτόν τον τομέα.

Προδιαγραφές Κατασκευαστή – Σημειώσεις  amynastospiti.gr

  1. Διαμέτρημα 12/76 (Magnum) – Το απολύτως ελάχιστο για κυνήγι υδροβίων με ατσάλινα σκάγια
  2. Γόμωση 36 γραμμάρια – Εδώ κάπου «τα χαλάμε» λιγάκι: Βαρύτερες γομώσεις θα δώσουν καλύτερη κατανομή στα μεγάλα νούμερα σκαγιών…
  3. V@1m  442m/s και V@2,5m 430m/s – Πολύ γρήγορο φυσίγγι, λόγω και της υψηλής πίεσης που αναπτύσσει. Αυτό είναι και το σωστό, για να λειτουργήσει όπως πρέπει ο χάλυβας που πάσχει σε ισχύ πυρός.
  4. Ατσάλινα σκάγια τύπου Β – Aπό μαλακό χάλυβα.
  5. Πυρίτιδα διπλής βάσηςΟ τύπος της πυρίτιδας δεν ανακοινώνεται. Επικοινωνήσαμε με την εταιρεία και η απάντηση ήταν η εξής: «Παρακαλώ λάβετε υπ΄οψιν ότι η LAMBRO είναι η πρώτη – και μόνη προς το παρόν – Ελληνική εταιρία που κατασκευάζει φυσίγγια με ατσάλινα σκάγια έχοντας δαπανήσει αρκετό χρόνο και χρήμα σε δοκιμές , απόκτηση γνώσεων και υποδομές γύρω από την παραγωγή τέτοιων προιόντων. Πιστεύουμε ότι θα κατανοήσετε για ποιόν λόγο κρατούμε κάποια στοιχεία μη ανακοινώσιμα.» Σαν κυνηγοί που θέλουμε να είμαστε ενημερωμένοι θα προτιμούσαμε να ξέρουμε, αλλά στη φάση που βρίσκεται η αγορά αυτή είναι μια απόλυτα δικαιολογημένη απάντηση.
  6. Μέταλλο κάλυκα 23mm – Έχουμε (το αναμενόμενο) ψηλό μέταλλο για ασφάλεια και σωστή λειτουργία του όπλου σε συνθήκες υψηλής πίεσης, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση.
  7. Κλείσιμο αστεροειδές εξάριΣυμβατικό κλείσιμο για ένα φυσίγγι μαζικής παραγωγής, χωρίς αυτό να σημαίνει κάτι αρνητικό για την απόδοση.
  8. Πλαστικός συγκεντρωτήραςΔεν ανακοινώνεται ο τύπος του για τους προαναφερθέντες λόγους «κρυφής» τεχνογνωσίας.
  9. Διαθέσιμα νούμερα σκαγιών 0-1-2-4Εδώ διαφωνούμε ως ένα σημείο: Το ατσάλινο 4άρι είναι ακατάλληλο για κυνήγι υδροβίων και θα οδηγήσει σε απάνθρωπο κυνήγι με πολλά χαμένα θηράματα. Αντιστοιχεί σε 7άρι μολύβδινο, οπότε καταλαβαίνετε… Προτιμήστε τα 0 και 1. Το 2 θα δώσει αποδεκτά αποτελέσματα σε λογικές αποστάσεις και καλές καιρικές συνθήκες.
  10. Συσκευασία 25 φυσιγγίων – Ό,τι καλύτερο για «φυσιγγιοφάγους» κυνηγούς και όχι μόνο! 
  11. Pmax 1050bar – Μην τρομάζετε, το φυσίγγι ΜΠΟΡΕΙ να σηκώσει ενδεχομένως και 1050bar σε κάπως ειδικές συνθήκες. Δεν δουλεύει κανονικά σε αυτήν την πίεση! Όπως και να έχει το πράγμα, 1050bar είναι μια πίεση που αντέχουν άνετα όλα τα Magnum όπλα.

Στο… χειρουργείο!

By Raxis

Εις τα εξ ων συνετέθη!

Ανοίξαμε ένα από τα φυσίγγια για να διαπιστώσουμε τα εξής:

  • Το συγκεκριμένο δείγμα ήταν καλά (σωστά) κλεισμένο.
  • Το βύσμα είχε την κλασσική μορφή συγκεντρωτήρα για ατσάλινα, αφιερώνοντας το μεγαλύτερο μέρος του μήκους του σε χώρο για τα σκάγια. Λογικό και αναμενόμενο, αφού ο χάλυβας καταλαμβάνει πολύ μεγαλύτερο όγκο στο ίδιο βάρος – η κατασκευή του βύσματος φαίνεται ποιοτική.
  • Τα σκάγια ήταν άριστης ποιότητας: Πάρα πολύ καλή σφαιρικότητα, ενώ δεν βρέθηκε ίχνος οξείδωσης. Το τελευταίο είναι ουσιώδες για την ασφάλεια μας – η σκουριά προκαλεί συσσωμάτωση σκαγιών, μια επικίνδυνη κατάσταση με απρόβλεπτα αποτελέσματα.
  • Η γόμωση μετρήθηκε ακριβώς στα 36 γραμμάρια, δηλαδή κανείς δεν πήγε να κάνει «οικονομία» στα υλικά εις βάρος του τελικού χρήστη. 10 φυσίγγια μετρήθηκαν, και βρέθηκαν όλα στο ίδιο συνολικό βάρος, δίνοντας καλή γενική εικόνα για την ακρίβεια γόμωσης.
  • Η διάμετρος σκαγιών μετρήθηκε στα 3,8 χιλιοστά, αρκετά κοντά στην ονομαστική των 3,9 χιλιοστών. Μιλάμε δηλαδή κατά προσέγγιση για νούμερο 1 σε ελληνικά μολύβδινα, ή νούμερο 2 σε αμερικάνικα. Το ιδανικό μέγεθος για ατσάλινα κατά την άποψη μας (αντιστοιχεί βλητικά σε μολύβδινα Νο4 σε μεγάλες αποστάσεις), δεν θα το χαρακτηρίζαμε όμως Νο 0 όπως ο κατασκευαστής. Σύμφωνα με την εταιρεία: «Στα ατσάλινα σκάγια παρατηρείται μια διαφοροποίηση στις διαμέτρους και αυτό έχει να κάνει με τους παραγωγούς οι οποίοι έχουν προσαρμοστεί στην Αμερικάνικη κλίμακα.» Για όποιους λόγους κι αν συμβαίνει, μια τέτοια κατάσταση περιπλέκει τα πράγματα για τον μέσο κυνηγό, και μόνο ευχάριστη δεν θα τη χαρακτηρίζαμε.

Στον πίνακα γρήγορα!

  • Δοκιμάσαμε τα φυσίγγια σε 2 συνηθισμένα  σενάρια στα υδρόβια: Στα 15m και στα 30m. Το πρώτο είναι ένα πολύ δύσκολο σενάριο για τα ατσάλινα σκάγια γενικότερα, γιατί αυτά τείνουν να είναι πολύ συγκεντρωτικά.
  • Το όπλο δοκιμής ήταν ένα Baikal MP-153 12/89 με τσοκ «καμπάνα» (0,2mm άνοιγμα) στα 15m, και τσοκ «μισό» (0,4mm σύσφιξη) στα 30m – αμφότερα της ίδιας εταιρείας και εγκεκριμένα για ατσάλινα σκάγια. Θερμοκρασία 10 βαθμοί, υγρασία 80%. Ο στόχος μας πάντα είναι να πετύχουμε μια ομοιόμορφη κατανομή με περίπου το 70% των σκαγιών σε ένα κύκλο διαμέτρου 75cm στην επιθυμητή απόσταση.  Ας δούμε τι έγινε:

Στα 15m με τσοκ καμπάνα είχαμε μια (αναμενόμενη) σφικτή κατανομή, όπως φαίνεται ξεκάθαρα και στη φωτογραφία. Το φυσίγγι συνεργάστηκε άψογα με το τσοκ καμπάνα (bell choke) για να δώσει ικανή διασπορά για τόσο κοντινή απόσταση. Άριστα 10 σε κοντινές αποστάσεις λοιπόν. Καλό είναι οι αναγνώστες μας που κυνηγούν υδρόβια να προμηθευτούν ένα τέτοιο τσοκάκι – θα τους λύσει τα χέρια σε κοντινές αποστάσεις.

By Raxis

H κατανομή είναι πολύ «σφικτή» στα 15m, αλλά κρίνεται επαρκής – οι γραμμούλες απέχουν μεταξύ τους 75cm

Στα 30m με μισό (πρακτικά Full για ατσάλινα) τσοκ η κατανομή ήταν αρκετά συγκεντρωμένη, με τη συντριπτική πλειοψηφία των σκαγιών να παραμένουν μέσα στον κύκλο των 75cm. Αυτό σημαίνει ότι το συγκεκριμένο setup θα δουλέψει άνετα και στα 35mΠρακτικά δεν μπορούμε να απαιτήσουμε κάτι περισσότερο!

By Raxis

Κλειστή κατανομή και στα 30m με μισό τσοκ. Εμπνέει εμπιστοσύνη για περισσότερα μέτρα!

Εν ολίγοις, μιλάμε για προϊόν που δούλεψε τέλεια με το συγκεκριμένο όπλο και τις συσφίξεις του, και έδωσε το επιθυμητό αποτέλεσμα σε κάθε περίπτωση.

Αξίζει να αναφερθούν τα εξής:

  1. Το καψύλλιο και η πυρίτιδα συνδυάστηκαν σωστά – γινόταν καθαρή καύση που άφηνε απειροελάχιστα κατάλοιπα.
  2. Το λάκτισμα με την καραμπίνα αερίων δεν ήταν υπερβολικό, αλλά γινόταν φανερά αισθητό. Αναμενόμενο για ένα τόσο γρήγορο φυσίγγι με ατσάλινα στα 36g, αλλά σίγουρα όχι ό,τι καλύτερο για δίκαννα και επαναλληπτικά.  Οι καραμπίνες έχουν ξεκάθαρα το πάνω χέρι σε αυτό το γήπεδο…
  3. Το όπλο δεν παρουσίασε καμία δυσλειτουργία ή εμπλοκή κατά τη διάρκεια της δοκιμής.
  4. Εξετάσαμε εξονυχιστικά τα βύσματα από τα χρησιμοποιημένα φυσίγγια. Εσωτερικά έγιναν σαν μπαλάκια του golf από τα σκάγια με την πίεση που δέχτηκαν, ενώ τα πτερύγια τους είχαν μικρά σημεία εμφανούς διάρρηξης. Αυτή είναι μια συνηθισμένη κατάσταση στα μεγάλα νούμερα των ατσάλινων σκαγιών, τα οποία περνούν τρομερές πιέσεις σε ότι θα βρεθεί γύρω τους, κυρίως στην περιοχή του τσοκ. Τα ξαναείπαμε και στο παρελθόν: Τα ατσάλινα σκάγια δεν είναι άγγελοι! (Σχετικό άρθρο ΕΔΩ).
By Raxis

2 βύσματα μετά τη βολή… Είναι προφανές ότι ο χάλυβας σε αυτές τις πιέσεις «ρίχνει ξύλο»…

Οπτικός Έλεγχος

Εδώ είχαμε δυσάρεστες εκπλήξεις:

  • Στα 25 φυσίγγια του κουτιού τα 23 φαίνονταν άψογα κλεισμένα.
  • Τα 2 όμως δεν ήταν: Ένα βρέθηκε με ανομοιόμορφο κλείσιμο, και ένα με μια μικρή παραμόρφωση (λακουβίτσα) μήκους 5mm με μισό χιλιοστό βάθος στο μέταλλο του κάλυκα. Είμαστε συνηθισμένοι σε τέτοιου είδους «πταίσματα» από κάποιους άλλους κατασκευαστές, αλλά όχι από τη Lambro! Επικοινωνήσαμε αμέσως με την εταιρεία, για να μάθουμε τα εξής:
By Raxis

«Πταισματάκι» το ανομοιόμορφο κλείσιμο

  1. «Σχετικά με το κλείσιμο, πρόκειται για ένα αισθητικό πρόβλημα που παρατηρείται κυρίως σε σκάγια κοντά στο μηδέν ή και μεγαλύτερα.  Δεν υπάρχει θέμα λειτουργικότητας του φυσιγγίου (αντιθέτως..) και ο λόγος που δεν έχουμε προβεί σε ρελιαστό κλείσιμο είναι η μικρή συχνότητα.» Με άλλα λόγια το ρελιαστό κλείσιμο θα έδινε καλύτερο αποτέλεσμα, αλλά ο σχεδιασμός της συγκεκριμένης παραγωγής δεν το επιτρέπει. (Αναφερόμαστε στην παραγωγή του συγκεκριμένου φυσιγγίου – η Lambro βγάζει πολλά φυσίγγια με ρελιαστό κλείσιμο…) Το δεχόμαστε, αλλά περιμένουμε μια μικρή διακύμανση τόσο στην πίεση, όσο και στην κατανομή από το συγκεκριμένο φυσίγγι.
  2. «Σχετικά με τον κάλυκα. Το πρόβλημα το έχουμε ήδη εντοπίσει και έχουμε προβεί στις απαραίτητες ενέργειες. Αφορούσε στη διαδικασία ανεξίτηλης εκτύπωσης (για λόγους ασφαλείας) στο μεταλλικό μέρος του κάλυκα». Άρα υπήρξε πρόβλημα αρχικά στην παραγωγή, το οποίο λύθηκε – κάποια φυσίγγια όμως πρόλαβαν να φτάσουν στους καταναλωτές. Πείτε μας παράξενους, περίεργους, φοβικούς, υπερβολικούς, ό,τι θέλετε, αλλά το συγκεκριμένο φυσίγγι με τη λακούβα δεν θα μπει στο όπλο μας.
By Raxis

Μια μικρή βύθιση στο μέταλλο γίνεται ορατή ως αλλοίωση στη φωτογραφία. Έχουμε δει πολύ χειρότερα σε άλλους κατασκευαστές… Παραμένει όμως «θεματάκι».

Τιμή

Το κόστος αγοράς μας ξετρέλανε: Πολύ λιγότερα από 50 λεπτά ανά φυσίγγι με τέτοιες προδιαγραφές – μιλάμε για κάτι τρομερά ανταγωνιστικό. Ο κατασκευαστής πραγματικά έκανε κίνηση ΜΑΤ με τέτοια τιμή.

Συμπεράσματα

  • Είναι ένα προϊόν αποδοτικό, καθόλα λειτουργικό, εμφανώς μελετημένο και με διεθνή πιστοποίηση CIP για τη δική μας ασφάλεια. Στον πίνακα έδωσε τα επιθυμητά αποτελέσματα και έχει πολύ συμφέρουσα τιμή.
  • Δείχνει όμως ακόμα κάποιες ατέλειες (όπως και τα περισσότερα ολοκαίνουρια προϊόντα).
  • Περιμένουμε η επόμενη «φουρνιά» να είναι τελειοποιημένη, και με την τεχνογνωσία που θα έχει αποκτηθεί αναμένουμε εναγωνίως και το αδερφάκι του σε SuperMagnum, που είναι και το σωστό και πιο σύγχρονο διαμέτρημα (και εξελιγμένο ειδικά) για τέτοιου είδους χρήση με ατσάλινα σκάγια! Δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει στα σχέδια της εταιρείας, αλλά ελπίζουμε να έρθει κάποια στιγμή…
  • Θα το συστήναμε στους αναγνώστες μας; Με αυτή την τιμή, και δεδομένο ότι είναι ένα ελληνικό προϊόν, σίγουρα! Σε νούμερα 0 και 1, για τους λόγους που προαναφέραμε. Πριν την οικονομική κρίση ίσως προτείναμε κάτι ακριβότερο και ξενόφερτο, παλιό και δοκιμασμένο, αλλά αυτά πέρασαν (οι εκλογές έρχονται…).
  • Εμείς πάντως αγοράσαμε και δεύτερο κουτί μετά τη δοκιμή. Θα το χρησιμοποιούμε για 1ο & 2ο φυσίγγι στην καραμπίνα, ενώ για 3ο θα έχουμε κάτι με περισσότερα γραμμάρια.

Παραλειπόμενα

  1. Η εταιρεία στο καλαίσθητο κουτί των φυσιγγίων προτείνει χρήση με μέγιστη σύσφιξη μέχρι 0,5mm (μισό τσοκ). Δεν συμφωνούμε 100% με μια τόσο απλοποιημένη προσέγγιση: Το μισό τσοκ δίνει μεν ένα γενικό μπούσουλα, υπάρχουν όμως στην αγορά εργοστασιακά και aftermarket τσοκάκια για ατσάλινα σκάγια με συσφίξεις περίπου διπλάσιες ή και μεγαλύτερες! Καλό είναι να γνωρίζουμε. Η εταιρεία εδώ απαντά πως: «Δεν πρόκειται για απλοποιημένη προσέγγιση, αλλά για μια υποχρεωτική και πολύ σημαντική οδηγία ασφαλείας του C.I.P. και ιδιαιτέρως κρίσιμη στις γομώσεις steel magnum. Επίσης μην ξεχνάτε ότι η εξαιρετικά στενή συγκέντρωση -ως πλεονέκτημα στις πολύ μεγάλες αποστάσεις- είναι σχεδόν περιττή λόγω μείωσης της ενέργειας.» Δεχόμαστε λοιπόν ότι πρόκειται για γενικό κανόνα ασφαλείας, ο οποίος μάλλον δεν λαμβάνει υπόψιν τα hyperbolic chokes και άλλα αντίστοιχα, τα οποία δίνουν εξαιρετικά αποτελέσματα, ακόμα και με συσφίξεις γύρω στα 0,9mm.
  2. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον κατασκευαστή για τις άμεσες και κατατοπιστικές απαντήσεις που έδωσε σε κάθε ερώτηση μας. Οι άνθρωποι έδειξαν συνέπεια. σοβαρότητα και επαγγελματισμό.

Σχόλια

Σχόλια


Comments

Φυσίγγια Lambro Biturbo Steel Magnum 36 — Χωρίς σχόλια

  1. To σχόλιο για το άρθρο μας από το ihunt.gr :

    Η ιστοσελίδα amynastospiti.gr έκανε κάτι που ίσως γίνεται για πρώτη φορά στη χώρα. Κάτι πολύ απλό. Αγόρασε ένα κουτί φυσίγγια το δοκίμασε και κατέγραψε αυτά που είδε. Θα μου πείτε ότι το κάνουν συνέχεια τα περιοδικά και οι εφημερίδες. Δεν είναι ακριβώς έτσι. Το amynastospiti δεν έχει επαγγελματική σχέση με την εταιρεία που παράγει τα φυσίγγια και προσέξτε. ΤΑ ΑΓΟΡΑΣΕ απο ένα κατάστημα κυνηγετικών ειδών…… Δείτε τη δοκιμή που έκανε στον σύνδεσμο που ακολουθεί…. http://www.amynastospiti.gr/fysiggia-lambro-biturbo-steel-magnum-36/

  2. Το σφαλμα στο μεταλλικο τμημα του φυσιγγιου συνανταται δυστυχως και σε αλλον ελληνα
    γνωστο κατασκευαστη

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *