Η οπλοφορία είναι πολιτισμός…

Ο γράφων

Η οπλοφορία απαγορεύεται στην Ελλάδα, τουλάχιστον για την συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών. Ακόμα όμως και σε χώρες που αυτή επιτρέπεται (αλλά δέχεται ισχυρά νομοθετικά πλήγματα), γράφονται εκατοντάδες πύρινων άρθρων. Εδώ; Τίποτα. Σκοπευτικοί, Κυνηγετικές Ομοσπονδίες κτλ. μάλλον τηρούν σιγή ασυρμάτου (ή μήπως ιχθύος;)…

Σαν amynastospiti.gr προβήκαμε στη συγγραφή ενός σχετικού άρθρου – κάποιος έπρεπε να το κάνει! Ελπίζουμε να σας αρέσει, αν και αντιλαμβανόμαστε ότι, μετά από τόσες δεκαετίες προπαγάνδας και αφοπλισμού των πολιτών, κάποια πράγματα θα ακουστούν (στην καλύτερη περίπτωση) αιρετικά:

  • Σε μια πραγματικά πολιτισμένη κοινωνία, οι άνθρωποι πείθουν ο ένας τον άλλο με διάλογο, σκέψη και ανταλλαγή ιδεών. Η βία δεν έχει καμία θέση στον κοινωνικό ιστό ή στις ανθρώπινες σχέσεις – κάτι τέτοιο επιτυγχάνεται (και) με την οπλοφορία, όσο παράδοξο ή αστείο κι αν ακούγεται κάτι τέτοιο (σε αυτιά αγύμναστα).
  • Σε μια οποιαδήποτε κοινωνία, υπάρχουν 2 βασικοί τρόποι συνεννόησης: Η βία και η λογική – για να ωθήσουμε κάποιον σε μια ενέργεια πρέπει είτε να τον πείσουμε, είτε να χρησιμοποιήσουμε κάποιο είδος βίας (νόμιμο ή παράνομο, για ορισμένους δεν έχει σημασία…). Κάθε ανθρώπινη επικοινωνία αναγκαστικά πέφτει σε μια από τις 2 κατηγορίες.
  • Όταν κάποιος οπλοφορεί, δεν μπορούμε (εύκολα) να χρησιμοποιήσουμε τη βία ως τρόπο επικοινωνίας. Η προφανής λύση λοιπόν είναι η λογική και ο διάλογος. Το πυροβόλο είναι ίσως το μοναδικό όπλο που πρακτικά εξισώνει μια αγύμναστη κυρία 60 ετών με έναν νέο και ρωμαλέο κύριο 2 μέτρων και 100 κιλών. Εξισώνει επίσης έναν φιλήσυχο νεαρό που επιστρέφει σπίτι τα χαράματα με μια ομάδα από μαχαιροβγάλτες (ή αντίστοιχα συμπαθή οικόσιτα) που έτυχε να βρεθούν στο δρόμο του. Η ανομοιομορφία στη δύναμη, την ταχύτητα ή τους αριθμούς εξομαλύνεται με ένα πυροβόλο, αν δεν εξαφανιστεί πλήρως!
  • Πολλοί βέβαια θεωρούν τα όπλα μηχανές παραγωγής άσχημων γεγονότων. Μετά από τόσα χρόνια πλύσης εγκεφάλου από ορισμένα ΜΜΕ, λογικό είναι. Οι άνθρωποι αυτοί ονειρεύονται μια πολιτισμένη, ήρεμη και ασφαλή κοινωνία χωρίς όπλα, γιατί ένας οπλισμένος εγκληματίας έχει πολλαπλάσια επικινδυνότητα – αλλά και πολύ πιο εύκολη δουλειά να κάνει. Αυτό φυσικά είναι 100% αληθές, όταν έχουμε φροντίσει να αφοπλίσουμε αποτελεσματικά όλα τα πιθανά θύματα του προαναφερθέντος κυρίου…
  • Κάθε «έξυπνος, γνώστης και φωτισμένος» που ζητά (ή χαίρεται με) την απαγόρευση της οπλοφορίας, προδιαγράφει μια κοινωνία όπου ο νέος και ο δυνατός (αριθμητικά ή σωματικά) έχουν το πάνω χέρι. Αυτό όμως δεν είναι πολιτισμός –  το αντίθετο, είναι εξαιρετικός ορισμός για τον νόμο της ζούγκλας.
  • Υπάρχει βέβαια και το άλλο κλασσικό επιχείρημα των «φωτισμένων» – Τα όπλα μετατρέπουν μικροκαβγάδες σε δυστυχήματα και σε θανατηφόρες εμπλοκές μεταξύ γνωστών και αγνώστων. Πλανώνται πλάνην οικτράν:
    1. Ο «μικροκαβγάς» χωρίς πυροβόλα θα τελειώνει πάντα υπέρ του ρωμαλέου, με μικρό ή σοβαρό τραυματισμό του αδύναμου.
    2. Τα ρόπαλα / μαχαίρια / μπαστούνια / μπουκάλια κτλ. είναι κι αυτά εξαιρετικά φονικά στα κατάλληλα χέρια. Ακόμα και τα ίδια τα χέρια σκοτώνουν άνετα, αν ελέγχονται από τον κατάλληλο εγκέφαλο…
    3. Όποιος έχει εμπλακεί ποτέ σε μάχη σώμα – με – σώμα γνωρίζει πολύ καλά ότι οι πιθανότητες «να τη γλιτώσει» με λίγες γρατζουνιές είναι ελάχιστες.
    4. Η ισορροπία που προσφέρουν τα πυροβόλα σε μια εμπλοκή εξαφανίζει κάθε ιδέα ή σκέψη εύκολης νίκης από την πλευρά του αμυνόμενου αλλά και του επιτιθέμενου, μειώνοντας έτσι δραστικά τις πιθανότητες πραγματοποίησης της επίθεσης.
  • Ένας αστυνομικός, ένας στρατιωτικός, ακόμα και ένας κυνηγός (όταν φέρει όπλο κατ’εξαίρεση στην κυνηγετική περίοδο και μόνο στον κυνηγότοπο), ποτέ δεν μεταφέρουν πάνω τους όπλο ψάχνοντας για μια μάχη. Αντίθετα, το θεωρούν αναπόσπαστο κομμάτι της ασφάλειας τους – ένα εργαλείο που ελπίζουν να αποτρέψει την εμπλοκή, αλλά και ένας προστάτης όταν συμβεί το απευκταίο (στην περίπτωση του κυνηγού μιλάμε φυσικά για τη «γνωριμία» του με κάποιο επικίνδυνο ζώο).
  • Κάθε άνθρωπος που οπλοφορεί δεν το κάνει γιατί φοβάται, αλλά για να μπορεί να μην φοβάται. Επίσης περιμένει ότι θα τον αντιμετωπίσουν όλοι με διάλογο και λογική. Το να φέρει κάποιος ένα πυροβόλο λοιπόν είναι κίνηση πολιτισμού – μάλλον το αντίθετο καταλήγει ορισμένες φορές σε χάος…
  • Από τις αξιόλογες αερολογίες που ακούγονται κατά καιρούς είναι πως «Δεν χρειαζόμαστε την οπλοφορία γιατί έχουμε ένοπλους αστυνομικούς». Συμφωνώ και επαυξάνω: Δεν χρειαζόμαστε ούτε πυροσβεστήρες – υπάρχει η πυροσβεστική!

Εν ολίγοις, μόνο όταν οπλοφορούν όσοι το επιθυμούν, θα μπορούμε να μιλάμε για το πρώτο βήμα προς το τέλος της βίας, την πρώτη ουσιαστική κίνηση προς τον πολιτισμό.

_ . _

ΥΓ. Σε καμία περίπτωση δεν ζητάμε την παρανομία από τους αναγνώστες μας – το αντίθετο: Η αλλαγή νομοθεσίας μας έρχεται στο μυαλό, και σε αυτή την κατεύθυνση πρέπει να κινηθούμε, με συνέπεια, απόλυτη νομιμότητα και ασφαλή χρήση των όπλων

Σχόλια

Σχόλια


Comments

Η οπλοφορία είναι πολιτισμός… — Χωρίς σχόλια

  1. Συμφωνώ με τα παραπάνω. Εκπλήσομαι δε από την σιγή των σωματείων… Κάποιες ιδέες για το λόγο?

    • Οι κυνηγετικές ομοσπονδίες έχουν γεμάτα τα χέρια τους με τον κλεφτοπόλεμο που δέχονται τα τελευταία χρόνια από «οικολογικές» οργανώσεις και όχι μόνο. Οι Σκοπευτικοί ίσως επαναπαύονται στις «δάφνες» τους, ότι δηλαδή τους επιτρέπουν ακόμα να ρίχνουν με κανένα Glock στο σκοπευτήριο… Μέχρι να απαγορευτεί κι αυτό…

  2. Συμφωνω απολυτα με αυτη την αποψη. Αλλωστε οι πρωτοι διδαξαντες ηταν οι 2 υπερδυναμεις με την φρενηρη κουρσα εξοπλισμων με πυρηνικα, την δεκαετια του 60. Οσο περισσοτερο εξοπλιζοταν η μια, τοσο εβαζε φρενο στον επεκτατισμο της αλλης. Αν τοτε καποια εκανε πισω,το πιθανοτερο θα ηταν σημερα ολος ο πλανητης να ειναι κατω απο την ιδια σημαια.Αν αυτο ισχυει διακρατικα,γιατι να μην ισχυει και ατομικα? Πραγματικα ομως κι εγω εχω την απορια γιατι οι συλλογοι και τα σωματεια δεν αντιδρουν ή προτεινουν κατι. Δεν γνωριζουν ή δεν τολμουν?

    • Για τα σωματεία απάντησα πιο πάνω…

      Στην πραγματικότητα κάποιοι δεν γνωρίζουν και κάποιοι δεν τολμούν – δεν είναι και λίγο πράγμα να προτάξεις (σε ατομικό επίπεδο) το στήθος σου στο σύστημα, το οποίο σε θέλει άοπλο, πειθήνιο και καθημερινό «πελάτη» ορισμένων ελεγχόμενων ΜΜΕ.

  3. «Every citizen should be a soldier.
    This was the case with Greeks and Romans
    and must be that of every free state».
    Thomas Jefferson

  4. Αν και συμφωνώ γενικά, κρίνοντας υποκειμενικά, εντούτις έχω ενα-δυο σοβαρούς προβληματισμούς.
    Γενικά η απαγόρευση της ελεύθερης οπλοφορίας στην ουσία αναγνωρίζει την αδυναμία ελέγχου για το ποιός είναι ικανός (νοητικά και γνωστικά) να φέρει όπλο.
    Άρα έχει μια λογική.
    Επιπλέον, ο εξοπλισμός μπορεί να οδηγήσει σε κλιμάκωση. Παράδειγμα, πότε είναι πιθανότερο ένας security να χάσει την ζωη του ή να πάρει τυχαία την ζωή ενός αθώου, στην διάρκεια μιας ληστείας. Όταν οπλοφορεί ή όχι ?

    Πόσο αποτρεπτικά λειτουργεί η γνώση ότι μπορεί ο οποιοσδήποτε να οπλοφορεί ?
    Στον επίδοξο βιαστή, κλέφτη ή νταή – αρκετά αποτρεπτικά.
    Στον χαπακωμένο, στον κατα συρροή , στον σεσημασμένο, στον «θολωμένο», στον πληρωμένο και τελικά, στον αποφασισμένο – ελάχιστα ως καθόλου αποτρεπτικά.

    Εάν σε ένα ελεγχόμενο χώρο όπως ενα σκοπευτήριο κυκλοφορούν τόσοι (μα τόσοι) άσχετοι ως επικινδυνοι τύποι, σε τι θα βελτιώσει την υπευθυνότητά τους, αν μπορούν να οπλοφορούν κιόλας, νομίμως, συγκεκαλυμένα ? Πόσοι κυνηγοί έχουν χάσει την ζωή τους πυροβολώντας ο ένας τον άλλο – έχοντας αγνοήσει τους κανόνες ασφαλείας ? Σε τι θα αλλάξει η συμπεριφορά τους αν έχουν ένα όπλο και στο παντελόνι ?

    Είμαι υπέρ της οπλοκατοχής αλλά δυσκολεύομαι να..»ζητήσω για όλους» την ελευθερία στην οπλοφορία..

  5. Γεια σας.

    Αν μη τι άλλο χαίρομαι που το άρθρο μου προβλημάτισε… Στο θέμα μας τώρα:

    1) Ακριβώς, η αδυναμία ελέγχου των παράνομων όπλων έχει φέρει την αναγκαιότητα της απελευθέρωσης τους γενικώς. Όταν κάποια (αρκετά) στοιχεία μιλούν για 2-3 παράνομα όπλα για κάθε ένα νόμιμα καταχωρημένο, είναι από ουτοπικό ως βλακώδες να μιλάμε για έλεγχο και νομοθεσία στην οπλοφορία. Ας νομιμοποιήσουμε τους νομοταγείς, για να μπορέσουν κι αυτοί να πάρουν ανάσα!

    2) Τα όπλα τα φοβούνται και οι εγκληματίες ξέρετε. Γιατί να δεχθεί επίθεση ο σεκιουριτάς, όταν βρίσκεται σε ένα περιβάλλον (πχ. τράπεζα) με 50 νομοταγείς, στους οποίους οι 25 οπλοφορούν; Θα ήταν σενάριο επιστημονικής φαντασίας! Έχετε βρεθεί σε περιβάλλον με 100% οπλοφορία; Εμείς ναι, και δεν πέφτει καρφίτσα.

    3) Ο χαπακωμένος, ο κατά συρροή κλπ. καλό είναι να κάνουν ελεύθεροι και οπλισμένοι τη δουλειά τους, αν κατάλαβα καλά… Αυτή ΑΚΡΙΒΩΣ η λογική μας έφερε σε αυτό το χάλι. Αν δεν συμφωνείτε με αυτή, αφήστε τον μέσο πολίτη να έχει «κάτι» για άμυνα. Κι ας τον καταφέρουν στο τέλος, θα έχει προσπαθήσει τουλάχιστον.

    4) Το σκοπευτήριο λογικό να έχει άσχετους. Εκεί πάμε για να μάθουμε και… στο τέλος κάτι μας μένει. Το να είναι όλοι σχετικοί θα ήταν το παράξενο. Αν μη τι άλλο, πόσα ατυχήματα / θάνατοι γίνονται με τα όπλα σε σχέση με τα τροχαία, ή τις ασθένειες που προέρχονται από τη σύγχρονη διατροφή και τρόπο ζωής;

    5) Ανοίγετε καλό θέμα με τους κυνηγούς: Αυτοί σκοτώνονται για 2 λόγους: Είτε νυκτερινή λαθροθηρία (άρα δεν μιλάμε για κυνηγούς…), είτε ανόητη απαγόρευση των κυνηγετικών ραβδωτών περιστρόφων στο αγριογούρουνο. Σοβαρά τώρα, πόσα ατυχήματα θα είχαμε αν χρησιμοποιούσαμε τέτοια όπλα; Το πρόβλημα είναι ότι κάποιοι ανόητοι και θερμοκέφαλοι ρίχνουν σε κινούμενα φυτά με τη διεστραμένη λογική «διασπορά έχω, όλο και κάτι θα πιάσω, το γουρούνι κάπου εδώ είναι…»

  6. Το μυαλό και η συνείδηση είναι τα μεγαλύτερα όπλα, και όχι τα παλιοσίδερα σας. Αν όλοι τα διαθέταμε αυτά, η παραπάνω- για γέλια και για κλάματα επιχειρηματολογία περί «πολιτισμού», δε θα υπήρχε. Αλλά ποιος να επενδύσει σˊ αυτά; αυτοί που μας κυβερνάνε (πολιτικοί και πολυεθνικές); Αφού τα φράγκα και η εξουσία είναι αλλού και ˊσεις φροντίζετε να τους επιβεβαιώνετε με κάθε τρόπο. Με τον ίδιο τρόπο που πουλάνε όπλα στα έθνη για να σκοτώνονται με τον ίδιο τρόπο τα πλασάρουν και σε σας. Με τον ΦΟΒΟ. Με την αβεβαιότητα και την ανασφάλεια μιας ζωής που οι ίδιοι δημιούργησαν για να ζήσουμε όλοι εμείς μέσα της. Πάντα βέβαια σε συνεργασία με μας. Αυτές οι δουλειές δεν είναι μονομερείς ποτέ. Απαιτούν πρώτα το δικό σου ξεπούλημα «για χάντρες και καθρεφτάκια» και μετά την εξαγορά σου. Τρέξε τώρα εσύ να προστατευθείς από τον κλέφτη, τον ναρκομανή, τον σαλταρισμένο που δημιούργησε το σύστημα, με τη δική σου ανοχή πάντα. Και μην ανησυχείτε, όταν θα τους είναι απολύτως χρήσιμο θα απελευθερώσουν την οπλοφορία. Προς το παρόν κρατούν τα προσχήματα. Και τότε να δούμε «πόσα απίδια βάζει ο σάκος». Ξυπνάτε κύριοι, ξυπνάτε!

    • Χαιρόμαστε ιδιαίτερα να διαβάζουμε (και) ένα τέτοιο σχόλιο, το οποίο για μας ανήκει στη σφαίρα του ρομαντικού – με την «καλή» έστω έννοια. Αυτά τα πράγματα όμως θέλουν προσοχή: Η γραμμή ανάμεσα στο να ζητώ παιδεία, μυαλό και συνείδηση από όλους (κάτι ιστορικά ανέφικτο σε όλα τα κοινωνικό / πολιτικά συστήματα που εφαρμόστηκαν μέχρι σήμερα) και στο να ανεβαίνω στο ψωριασμένο άλογο μου και να κυνηγώ ανεμόμυλους με τον Σάντσο Πάντσα είναι πάρα πολύ λεπτή! Δεν γράφτηκε καθόλου τυχαία ο Δον Κιχώτης! Ας μείνουμε στην πραγματικότητα – αντιλαμβανόμαστε ότι η προσγείωση είναι πολλές φορές ανώμαλη, το νιώσαμε πολλάκις σε μικρότερη ηλικία…

      Με εκτίμηση,
      Ραξής Επιτρόπου MEng,
      Αρχισυντάκτης,
      amynastospiti.gr

  7. ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ ΜΕ ΚΑΘΕ ΜΟΡΦΗ ΟΠΛΟΦΟΡΙΑΣ.
    ΑΥΤΟ ΜΑΣ ΕΛΕΙΠΕ..
    ΝΑ ΣΚΑΕΙ ΤΟ ΑΥΓΟ ΤΟΥ ΦΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΒΓΑΙΝΟΥΝ
    ΤΑ ΦΙΔΑΚΙΑ ΟΠΛΙΣΜΕΝΑ!

    • Από όλα τα σχόλια που μας έγραψαν μέχρι σήμερα, αυτό βάζει καλή υποψηφιότητα ως το πιο απόλυτο, το πιο απολυταρχικό, το πιο (θα το πούμε και συγνώμη για την έκφραση) φασιστικό: Ποιος άλλος λέει πονάει κεφάλι κόψει κεφάλι; Παρακαλούμε μην μας ξαναγράψετε με αυτό το πνεύμα, και μάλιστα ανώνυμα (με ηλεκτρονικό φερετζέ για τους αναγνώστες…), – θα χάσετε το χρόνο σας αφού το σχόλιο θα διαγραφεί.

      ΥΓ. Δεν είναι τυχαίο ότι από τα πρώτα μέτρα του Χίτλερ, αλλά και του Στάλιν ήταν ο αφοπλισμός των πολιτών.

  8. Συμφωνώ απόλυτα και θα ήθελα να συμπληρώσω, όταν κάποιος οπλοφορεί νόμιμα με καταχωρημένο όπλο δεν θα κάνει άσκοπη χρήσει σκεπτόμενος πάντα τις συνέπειες, αντιθέτως έχουμε δει ότι η άσκοπη χρήσει (τραυματισμοί,δολοφονίες) γίνετε με παράνομα όπλα.

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *