Τα ραβδωτά τυφέκια στην Ελλάδα: Μια πονεμένη ιστορία…

by ihunt.gr

Η κερκόπορτα για να μπουν στη χώρα μας τα ραβδωτά πυροβόλα όπλα και να γίνουν διαθέσιμα στον μέσο πολίτη είναι φυσικά το κυνήγι: Η νομοθεσία μας ποτέ δεν αντιμετώπισε το πυροβόλο σαν μέσο προσωπικής ασφάλειας και άμυνας – με το κυνήγι πρέπει να πορευτούμε, προς το παρόν τουλάχιστον… Το παρακάτω άρθρο αναλύει την κατάσταση που αντιμετωπίζουμε (δεκαετίες τώρα) με ικανοποιητική πληρότητα. Απολαύστε το:

-.-

Του Δημήτρη Ευμοιρίδη

  • Όταν για πρώτη φορά είχα ακούσει από τους παλαιούς κυνηγούς της εποχής των νεανικών μου χρόνων τον διακαή από τότε πόθο, ότι «του χρόνου μάλλον θα επιτραπεί το ραβδωτό κυνηγετικό όπλο», πέρασαν αισίως σαράντα πέντε και πλέον έτη!
  • Απλώς συνεχίζεται το ίδιο σκηνικό, να βρισκόμαστε δηλαδή ακριβώς στο σημείο εκείνο, στο σημείο μηδέν. Τη μοναδική διαφορά που μπορεί κάποιος να διακρίνει είναι ότι τότε είχαμε μαύρα πυκνά μαλλιά και σήμερα μας έχουν μείνει λίγα και αυτά κάτασπρα. Πρόκειται για ένα απραγματοποίητο όνειρο, που χρόνια τώρα υποβαθμίζει και κατατάσσει τον Έλληνα κυνηγό ως πολίτη αστυνομοκρατούμενης χώρας. Πώς αλλιώς, άλλωστε, θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει αυτήν την απαράδεκτη διάκριση στερώντας από τον Ελληνα κυνηγό, αν μη τι άλλο, τα ίσα δικαιώματα με τον Ευρωπαίο συνάδελφό του και όχι μόνον;
  • Πέρασε μισός αιώνας και δεν λέει να το καταλάβουν όλοι αυτοί που διοικούν τόσα χρόνια, από το όποιο σχετικό μετερίζι και αν διοικούν αυτήν τη χώρα. Να αντιληφθούν ότι ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός είναι αυτός που έδωσε τα εχέγγυα στους άλλους λαούς και μπόρεσαν, αξιοποιώντας τα, να εξελιχθούν και να αναπτυχθούν, αντιμετωπίζοντας τις όποιες δυσκολίες με αντίστοιχες λύσεις. Αυτοί οι λαοί σεβάστηκαν και αξιοποίησαν στο έπακρο όλα εκείνα τα πολύτιμα θετικά στοιχεία των προγόνων μας, αφήνοντας στο περιθώριο εγωισμούς και «ξερολισμούς» με στόχο την καλύτερη διαβίωσή τους.
  • Δυστυχώς, εμείς οι Νεοέλληνες, οι απόγονοί τους, απαξιώσαμε το έργο των προγόνων μας και φτάσαμε τη δική μας χώρα στο τελευταίο σκαλί, που οδηγεί στον γκρεμό. Ο εγωισμός και η εσωστρέφεια, η απαξίωση και η αλαζονεία, η αδιαφορία για τους άλλους και η εγωκεντρική συμπεριφορά είναι τα στοιχεία εκείνα που μας χαρακτηρίζουν σήμερα. Εως πότε, βρε αδελφέ, θα συνεχίζει αυτή η κατρακύλα; Έως πότε θα βολευόμαστε πίσω από φτηνές δικαιολογίες στρουθοκαμηλίζοντας, με την αιτιολογία ότι είμαστε η χώρα που πέρασε «κατοχές, σκλαβιά τετρακόσια χρόνια κ.ο.κ.» και έχουμε το ακαταλόγιστο για την άθλια συμπεριφορά μας; Φίλοι αναγνώστες αυτού του εντύπου, τα επιχειρήματα πλέον δεν πείθουν κανέναν και φανερώνουν τη γύμνια, τη σκοπιμότητα, το προσωπικό συμφέρον και την ανικανότητα όλων αυτών που εμπλέκονται σε αυτό που λέγεται διοίκηση. Η δε υποτιθέμενη εξειδικευμένη επιχειρηματολογία που κατά καιρούς προβάλλει η κεντρική διοίκηση κατόπιν εισήγησης των «σοφών» αρμοδίων αυτής της χώρας, ότι δήθεν η θηρευτική χρήση ραβδωτών όπλων θα αυξήσει την εγκληματικότητα και θα προξενήσει περισσότερα κυνηγετικά ατυχήματα, νομίζω πως είναι για γέλια, χρησιμοποιώντας τον πιο επιεική χαρακτηρισμό.
  • Το δηλωμένο νόμιμα ραβδωτό όπλο είναι αυτό που θα αυξήσει την εγκληματικότητα, ή τα εισαγόμενα παράνομα, κάτω από τη μύτη των αδιάφορων αρμοδίων. Μιλάμε για αμέτρητα καλάσνικοφ, πολλά και διάφορα οπλοπολυβόλα, πιστόλια παντός τύπου κ.ά.; Πώς είναι δυνατό το ραβδωτό κυνηγετικό όπλο, του οποίου η απόκτηση θα προϋποθέτει υποχρεωτική εκπαίδευση, απόκτηση ειδικού διπλώματος κατόπιν υψηλού επιπέδου εξετάσεων, να θεωρείται άκρως επικίνδυνο σε σχέση με το λειόκαννο, του οποίου η απόκτηση χρειάζεται μόνον λευκό ποινικό μητρώο;
  • Το ραβδωτό κυνηγετικό όπλο είναι αυτό που θα προξενήσει κυνηγετικά ατυχήματα όταν από την κάννη του εξέρχεται ένα μόνο βόλι, κάθε φορά που θα πατήσει ο κυνηγός τη σκανδάλη ή το λειόκαννο που εκτοξεύει τουλάχιστον δέκα με δεκαπέντε βλήματα ταυτόχρονα; Αυτές οι γελοίες και άνευ ουσίας και υπόστασης επιχειρηματολογίες βρίσκουν δυστυχώς πρόσφορο έδαφος, πού αλλού, σε όλους εκείνους που είναι άσχετοι με το συγκεκριμένο αντικείμενο, δεν γνωρίζουν και δεν ενδιαφέρονται καν να μάθουν. Είναι προφανές ότι μέσα σε όλους αυτούς συμπεριλαμβάνονται και οι διορισμένοι «αρμόδιοι» υπάλληλοι που εισηγούνται στο αρμόδια υπουργεία. Και το λέω αυτό διότι δυστυχώς τοποθετούνται στις εκάστοτε υπηρεσίες εισηγητές που είναι άσχετοι με το αντικείμενο και αυτό συμβαίνει μόνο στη δική μας χώρα. Με μόνα βασικά κριτήρια επιλογής την κομματική ταυτότητα και τη δημοσιοϋπαλληλική ιδιότητα.
  • Εάν σκεφτεί κανείς με ψυχραιμία και με αντικειμενική κρίση τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει η πολιτεία ένα τόσο απλό θέμα, τότε εύκολα θα καταλάβει κανείς γιατί η χώρα μας έφτασε σε αυτήν τη δυσμενή οικονομική εξαθλίωση. Κάπως έτσι αντιμετωπίζονται τα περισσότερα θέματα στη δημόσια διοίκηση. Ένα θέμα που όλες οι άλλες χώρες του πλανήτη εφάρμοσαν απλώς το αυτονόητο και σε συνδυασμό με το ότι δεν επιβαρύνεται με κανένα οικονομικό κόστος ο κρατικός προϋπολογισμός.
  • Όμως θέλω να είμαι ειλικρινής, θα ήταν ανήθικο και εγωιστικό εκ μέρους μου, εάν απέκρυπτα και δεν παρουσίαζα τις ευθύνες που αναλογούν και σε εμάς. Πραγματικά έμεινα άφωνος με την απαράδεκτη αντίδραση ορισμένων συναδέλφων τόσο στο Διαδίκτυο, σε από κάποια ΜΜΕ, όσο και από αρκετά μέλη διοικητικών συμβουλίων όλων των βαθμίδων των κυνηγετικών οργανώσεων, εξαιτίας της επιστολής του κ. Παπακωσταντή (γραμματέα Δημόσιας Τάξης του ΠΑΣΟΚ), η οποία απευθύνθηκε προς τον πρώην υπουργό Δημόσιας Τάξης κ. Δένδια ως επίσημη θέση του συγκυβερνώντος κόμματος για την τροποποίηση του νόμου περί όπλων, συμπεριλαμβανομένης και της νομιμοποίησης των ραβδωτών τυφεκίων στο κυνήγι.
  • Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετώπισαν το όλο θέμα θαρρώ δεν διαφέρει με αυτόν των διορισμένων ανεύθυνων της δημόσιας διοίκησης που αναφέρω παραπάνω και γίνεται ακόμη περισσότερο απαράδεκτος αν λάβει κανείς υπόψη του ότι η συγκεκριμένη πρόταση συνοδευόταν από αυτούσια την πρόταση της ΚΟΜΑΘ για το συγκεκριμένο θέμα και η οποία αποτελεί θέση της από το 2011 και είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα της.
  • Εκφράσεις του τύπου «εάν επιτραπεί το ραβδόκαννο θα σταματήσω το κυνήγι, γιατί θα φοβάμαι μη με πυροβολήσουν κατά την ώρα που θα κυνηγώ κάποιο άλλο θήραμα στον ίδιο κυνηγότοπο» ή «το ελληνικό ανάγλυφο στους κυνηγότοπους δεν επιτρέπει το ραβδόκαννο» ή «θα δυσαρεστηθούν πολλοί κυνηγοί και δεν θα βγάλουν άδειες», αλλά και πολλά άλλα φαιδρά. Δηλαδή ο καλά εκπαιδευμένος κυνηγός με απόκτηση ειδικού διπλώματος θα είναι αυτός που θα πυροβολεί σε κάθε τι που θα κινείται μέσα στον κυνηγότοπο και τοιουτοτρόπως θα κινδυνεύει κάθε άλλος συνάδελφος που θα βρεθεί στον ίδιο κυνηγότοπο; Για το ανάγλυφο που πολύς λόγος γίνεται, μήπως έχουν την εντύπωση ότι το βλήμα από το ραβδωτό κυνηγετικό όπλο έχει τη δυνατότητα να διαπερνά τα βράχια και το διογκωμένο έδαφος ούτως ώστε να προξενήσει ατύχημα σε συνάδελφο κυνηγό πίσω από μία πλαγιά; Η υποχρεωτική εκπαίδευση, που θα ισχύσει μόνον σε αυτούς που θέλουν την απόκτηση του ραβδωτού, θα προξενήσει δυσαρέσκεια στους κυνηγούς και κατ” επέκταση τη μείωση των αδειών;
  • Αν αναλύσει κανείς την επιχειρηματολογία τους, εύκολα θα διαπιστώσει την παντελή έλλειψη βασικών γνώσεων επί του συγκεκριμένου αντικειμένου και τις αρνητικές επιπτώσεις που μπορεί να προξενήσουν τόσο η ημιμάθεια όσο και η εγωκεντρική συμπεριφορά του Έλληνα. Αλήθεια αναρωτιέμαι ποια θα ήταν η γνώμη του αρχαίου συγγραφέα Ξενοφώντα εάν άκουγε σήμερα όλα αυτά τα απαξιωτικά επιχειρήματα για τον Ελληνα κυνηγό από τους νεοέλληνες κυνηγούς; Θαρρώ μόνον ντροπή.
Οι εγωκεντρικές αντιλήψεις και οι λαϊκίστικες συμπεριφορές το μόνο που μπορούν να πετύχουν είναι την υποβάθμιση και τη διάλυση αυτής της υπέροχης δραστηριότητας που λέγεται κυνήγι. Η εκπαίδευση και το υψηλό επίπεδο ενός ανθρώπου δεν αποκτώνται με λόγια και θεωρίες. Θέλουν κόπο και θυσίες για να επιτευχθούν.
  • Θα ρωτήσω ευθέως όλους τους συναδέλφους που αντέδρασαν και εξακολουθούν να αντιδρούν αρνητικά:
  1. Θέλουμε την εκπαίδευση του Έλληνα κυνηγού;
  2. Θέλουμε τη διατήρηση του ελεύθερου παραδοσιακού κυνηγίου;
  3. Θέλουμε τον Έλληνα κυνηγό διαχειριστή της άγριας πανίδας;
  4. Θέλουμε τον Έλληνα κυνηγό να έχει ίσα δικαιώματα με τον αντίστοιχο Ευρωπαίο;
  5. Θέλουμε να σέβονται και να εκτιμούν τον Έλληνα κυνηγό οι συμπολίτες του;
  6. Θέλουμε να ανέβει το επίπεδο του Έλληνα κυνηγού;
  • Θα μπορούσα να θέσω και άλλα ερωτήματα, αλλά θεωρώ ότι αυτά που έθεσα αρκούν για να μπορεί κανείς να βγάλει τα ασφαλή συμπεράσματά του.
  • Δεν έχω καμία αμφιβολία για τις απαντήσεις που θα δώσει ο καθένας, αφού όλοι θέλουμε το ίδιο αποτέλεσμα. Όμως αγαπητοί συνάδελφοι δεν υπάρχουν μαγικά ραβδιά, ούτε επιφοιτήσεις του Αγίου Πνεύματος για να γίνουν τα πράγματα όπως τα βλέπει και τα θέλει ο καθένας από τη δική πλευρά, δηλαδή χωρίς κόπο και θυσίες. Και το χειρότερο να θεωρούμε ότι όλα αυτά υποχρεούνται να τα κάνουν άλλοι και όχι εμείς, γιατί εμείς τα ξέρουμε. Οι εγωκεντρικές αντιλήψεις και οι λαϊκίστικες συμπεριφορές το μόνο που μπορούν να πετύχουν είναι την υποβάθμιση και τη διάλυση αυτής της υπέροχης δραστηριότητας που λέγεται κυνήγι. Η εκπαίδευση και το υψηλό επίπεδο ενός ανθρώπου δεν αποκτώνται με λόγια και θεωρίες. Θέλουν κόπο και θυσίες για να επιτευχθούν. Θα πρέπει επιτέλους να συνειδητοποιήσουμε όλοι οι συνάδελφοι κυνηγοί ότι το θήραμα είναι δημόσιο αγαθό και θα πρέπει να το διαχειριστούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ούτως ώστε να έχουμε τη δυνατότητα άσκησης της δραστηριότητας που αγαπάμε όλοι μας, ώστε να τη συνεχίσουμε και να την παραδώσουμε αναλλοίωτη και εμείς στα παιδιά και τα εγγόνια μας, όπως μας την παρέδωσαν οι γονείς και οι παππούδες μας.
  • Φίλε και συνάδελφε κυνηγέ, μάθε να «γεύεσαι» το κυνήγι μέσω της φιλοσοφίας των προγόνων σου. Διατήρησε και μετάδωσε την αντίληψη αυτή σε όλους τους συναδέλφους σου. Προβληματίσου βαθιά με τις παραπάνω σκέψεις και προσπάθησε να ξεριζώσεις τη μόλυνση της κυνηγετικής φιλοσοφίας που υπάρχει γύρω σου, ίσως και μέσα σου. Απέβαλε εγωισμούς, ανταγωνισμούς, εσωστρέφεια, απαξιωτική και εγωκεντρική συμπεριφορά, γιατί αυτοί είναι οι μοναδικοί εχθροί που μπορούν να σταματήσουν το κυνήγι…

Σχόλια

Σχόλια


Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *