Χάλασε το όπλο μου…

Κέντρο Βάρους Όπλου

Εισαγωγή

Λαμβάνω σχετικά συχνά Email για διάφορα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αναγνώστες με τα (συνήθως καινούρια) όπλα τους, οπότε αποφάσισα να γράψω ένα γενικό «μπούσουλα» για το πώς αντιμετωπίζουμε μια τέτοια δυσάρεστη κατάσταση:

  1. Αποκλείουμε τους εξωτερικούς παράγοντες:
    1. Κάνουμε ένα καλό καθάρισμα στο όπλο και ένα σωστό λάδωμα.
    2. Πειραματικά αλλάζουμε φυσίγγια (κατασκευαστή, όχι τύπο).
    3. Βεβαιωνόμαστε ότι το όπλο μας είναι συμβατό με τα συγκεκριμένα πυρομαχικά (γραμμάρια γόμωσης κτλ.)
    4. Αν ο μηχανισμός του όπλου είναι ρυθμιζόμενος, τον ρυθμίζουμε όσο καλύτερα μπορούμε σύμφωνα με το manual.
  2. Εντοπίζουμε το πρόβλημα. Πρέπει να μπορούμε να περιγράψουμε τη δυσλειτουργία στον επισκευαστή για να βρούμε λύση πιο εύκολα και πιο γρήγορα. Συνηθισμένες περιπτώσεις είναι οι παρακάτω:
    1. Failure To Feed (FTF) – αδυναμία σωστής τοποθέτησης του φυσιγγίου στη θαλάμη / αδυναμία κλεισίματος του κλείστρου.
    2. Failure To Eject (FTE) – αδυναμία απόρριψης του χρησιμοποιημένου φυσιγγίου που καταλήγει σε εμπλοκή.
    3. Failure To Fire (FTFire) – αδυναμία πυροδότησης. (Πάντα ασφαλίζουμε και περιμένουμε 1-2 λεπτά με το όπλο να μην σημαδεύει κανέναν, για την περίπτωση βραδυφλεγίας! Στη συνέχεια αφαιρούμε το φυσίγγι και δεν το ξαναχρησιμοποιούμε.)
    4. Elevation Failure – ο ανελκυστήρας δεν ανεβάζει το φυσίγγιο, ή η αποθήκη φυσιγγίων δεν παρέχει φυσίγγι στον ανελκυστήρα. Σχετικά σπάνιο.
    5. Φθορά / αστοχία / κόπωση υλικού: Ρωγμές, αποκολλήσεις, αλλοιώσεις / αφαίρεση υλικού από την τριβή, ψωρίαση (pitting).
    6. Σκουριά (Εδώ φταίει πάντα ο ιδιοκτήτης. Ένα καλό λάδωμα και πέρασμα στις εξωτερικές επιφάνειες με κερί αυτοκινήτου ποτέ δεν έβλαψε.)
    7. Βολές σε ριπές, λόγω βλάβης του μηχανισμού σκανδάλης (με πιάνει ρίγος…).
  3. Επικοινωνούμε με τον αντιπρόσωπο αν το όπλο έχει εγγύηση ή με έναν οπλουργό αν δεν έχει. Όταν γίνει η επισκευή (στην περίπτωση εγγύησης δωρεάν) και πάρουμε το όπλο στα χέρια μας, απαιτούμε να μάθουμε τα εξής:
    1. Ποιά ήταν η βλάβη και σε ποιό εξάρτημα.
    2. Πώς έγινε η διόρθωση.
    3. Τι να κάνουμε για να μην επανεμφανιστεί το πρόβλημα.
  4. Αν τα 3 παραπάνω ερωτήματα δεν πάρουν ικανοποιητικές απαντήσεις, κράξτε ελεύθερα, πριν καν δοκιμάσετε το όπλο. Κάτι σας κρύβουν! Μη δεχτείτε δικαιολογίες του τύπου «το όπλο θέλει στρώσιμο» – διαβάστε σχετικό άρθρο ΕΔΩ.

Επίλογος

Εντάξει, θα μου πείτε, «…έναν μέτριο οπλουργό τον αλλάζω, αν ο αντιπρόσωπος δεν μπορεί να επισκευάσει το καινούριο μου όπλο τι να κάνω; * Δεν έχω λεφτά για δικηγόρους και χρόνο για δικαστήρια!» Κι εμείς τι κάνουμε εδώ; Γράψτε μας ένα Email με το πλήρες ιστορικό του όπλου και αφήστε το πάνω μας. Όλο και κάτι μπορεί να γίνει… Δεν υποσχόμαστε θαύματα, αλλά όταν τα προβλήματα γνωστοποιούνται οι λύσεις είναι προ των πυλών.

* Ευτυχώς οι Έλληνες αντιπρόσωποι έχουν εξαιρετικά υψηλό επίπεδο και τέτοια περιστατικά είναι πολύ σπάνια (και οφείλονται μάλλον σε κακή συνεννόηση από τη μεριά του πελάτη και όχι σε τεχνικές ελλείψεις). Γνωρίζω ότι οι εισαγωγείς διοργανώνουν ακόμα και εκτενή σεμινάρια για οπλουργούς στην Ελλάδα κλπ.

Σχόλια

Σχόλια


Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *